چند نوع سئو داریم؟

کامل ترین پکیج های تولید محتوا ، طراحی سایت ، سئو و گرافیک . بهترین مشاور شما در برندینگ . ارائه جامع ترین استراتژی های فروش و بازاریابی

چند نوع سئو داریم؟

۲ بازديد

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو یک فرآیند پیچیده با انواع مختلف است. همه انواع سئو هدف یکسانی دارند: بهینه سازی یک وب سایت برای دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو.

درک این نکته مهم است که این زیرمجموعه های سئو فرآیندهای متفاوتی نیستند. آنها فقط راهی برای تجزیه یک فرآیند پیچیده به چندین بخش کوچکتر هستند که مدیریت آنها آسانتر باشد. مهم ترین انواع سئو عبارتند از سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارج از صفحه.

انواع سئو

۱- Technical SEO
2- On-Page SEO
3- Content SEO
4- Off-Page SEO
5- Local SEO
6- Mobile SEO
7- eCommerce SEO
8- Video SEO
9- Image SEO
10- International SEO

1-سئو فنی
۲-سئو روی صفحه
۳-سئوی محتوا
۴-سئو خارج از صفحه
۵-سئوی محلی
۶-سئوی موبایل
۷-سئوی تجارت الکترونیک
۸-سئو ویدیو
۹-سئوی تصویر
۱۰-سئوی بین المللی

 

۱- سئو فنی

سئو تکنیکال

سئوی فنی دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست، یعنی عوامل فنی که بر روی دید یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. هدف اصلی سئو فنی این است که اطمینان حاصل شود که خزنده های موتورهای جستجو می توانند وب سایت را بدون هیچ مشکلی خزیده و ایندکس کنند.
مهم ترین تکنیک های فنی سئو عبارتند از:

robots.txt خود را بررسی و بهینه سازی کنید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو می توانند به درستی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.
URL های متعارف را برای جلوگیری از مشکلات تکراری محتوا تنظیم کنید.
یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و آن را به تمام موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید.
ساختار سایت و ساختار URL خود را بهینه کنید.
وب سایت هایی ایجاد کنید که هم در دسکتاپ و هم در دستگاه های تلفن همراه سریع بارگیری شوند.
وب سایت خود را برای قبولی در آزمون حیاتی وب اصلی بهینه کنید.
لینک های شکسته را برطرف کنید و صفحه ۴۰۴ خود را بهینه کنید.

سئو فنی حتما باید توسط کارشناس فنی صورت گیرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ SP Media ارائه دهنده ی کاملترین پکیج های سئو در اصفهان

۲- سئوی درون صفحه

سئوی درون صفحه

سئوی درون صفحه به محتوای صفحه و نحوه دوستانه تر کردن آن برای موتورهای جستجو و کاربران مربوط می شود.
لازم به ذکر است که در حالی که موتورهای جستجو به یک وب سایت به طور کلی نگاه می کنند، رتبه بندی بر اساس سطح صفحه انجام می شود. به همین دلیل مهم است که به بهینه سازی هر صفحه در وب سایت خود توجه کنید.
مهم ترین تکنیک های سئو داخلی عبارتند از:

-عنوان صفحات خود را بهینه کنید این یک عامل حیاتی سئو است. عناوین صفحات در نتایج جستجو نشان داده می شود و باید برای کاربران جالب باشد که روی آن کلیک کنند. عنوان یک صفحه همچنین باید به ربات های موتور جستجو سرنخ های کافی در مورد محتوای صفحه بدهد.

-تگ H1 خود را بهینه کنید. یک صفحه بهینه شده فقط یک تگ H1 دارد و معمولاً مقادیری مشابه عنوان صفحه دارد.

-سرفصل های خود را بهینه کنید علاوه بر تگ H1، یک صفحه باید دارای زیر عنوان (H2، H3) برای بخش های مختلف باشد. در مورد محتوای طولانی، عنوان‌های فرعی خواندن صفحه توسط کاربران و اسکن توسط خزنده‌ها را آسان‌تر می‌کنند.
-قالب بندی مناسبی برای صفحه انتشار در نظر بگیرید. یک صفحه با متن و تصویر بدون صرف زمان برای رابط کاربری محتوا، سئو خوبی ندارد. اگرچه گوگل نمی‌تواند یک صفحه را مانند یک انسان «دیدن» کند، اما راه‌هایی برای درک ظاهر صفحه دارد مثلا صفحات مملو از تبلیغات و پنجره‌های بازشو را تشخیص می دهد و آن ها را در طول فرآیند رتبه‌بندی در نظر گرفته می گیرد.

دریافت مشاوره رایگان سئو

۳- سئوی محتوا

سئو محتوا

پکیج سئوی محتوا در SP Medai  زیرمجموعه ای از سئو داخلی است. سئوی محتوا به کیفیت محتوا و نحوه بهتر کردن آن بستگی دارد.

از آنجایی که یکی از مهم ترین عامل های موفقیت در سئو است، بسیاری آن را یکی از انواع سئو می دانند.
ترکیب برنده انتشار محتوای عالی است که کاربران آن را دوست داشته باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند.

برای رسیدن به این هدف می توانید نکات زیر را رعایت کنید:

-فرآیند تولید محتوای خود را با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید. کلمات کلیدی مهم برای وب سایت خود را پیدا کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید.
-یک قدم جلوتر بروید، به دنبال کلمات کلیدی طولانی و مرتبط باشید و آنها را برای عنوان و محتوای اصلی خود استفاده کنید.
-محتوایی را منتشر کنید که برای کاربران کامل و مفید باشد و در عین حال به موتورهای جستجو سیگنال هایی برای درک زمینه محتوای شما بدهد.
-به سایر وب سایت های با کیفیت بالا (اگر منطقی باشد) و به سایر صفحات وب سایت خود پیوند دهید تا به کاربران کمک کنید تا درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.
-استفاده از طرحواره ها و داده های ساختاریافته برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای شما.

۴- سئوی خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه هر چیز مربوط به ارتقاء وب سایت است. در حالی که انواع سئوهای قبلی بیشتر بر روی زیرساخت و محتوای وب سایت متمرکز بودند، سئو خارج از صفحه شامل تکنیک هایی است که می توانید برای تبلیغ وب سایت خود به صورت آنلاین از آنها استفاده کنید.

مهمترین روشهای سئوی خارج از صفحه عبارتند از:

-لینک بیلدینگ. لینک بیلدینگ فرآیند دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر است. این بک لینک ها به عنوان «رای اعتماد» عمل می کنند و اعتبار وب سایت مورد نظر را افزایش می دهند (به شرطی که ویژگی nofollow را به پیوند متصل نکنند).

-نام تجاری. گوگل دوست دارد برندهای شناخته شده را در نتایج بالا رتبه بندی کند، زیرا مردم به آنها اعتماد دارند. علاوه بر تبلیغ وب سایت خود برای دریافت بک لینک، باید روی تبلیغ برند خود نیز کار کنید و گفتگوها را در مورد آن در شبکه ها و انجمن های مختلف رسانه های اجتماعی رواج دهید. گوگل می تواند این سیگنال ها را دریافت کند و به وب سایت هایی که مردم در مورد آنها صحبت می کنند پاداش دهد.

-بازاریابی محتوا. استفاده از روش‌های بازاریابی محتوا مانند انتشار مطالعات صنعتی منحصربه‌فرد یا محتوایی که روزنامه‌نگاران ممکن است مفید بدانند، راهی عالی برای در معرض دید قرار گرفتن و اشاره‌هایی است که می‌توانند بر رتبه‌بندی Google شما تأثیر مثبت بگذارند.

-رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ. یکی دیگر از تکنیک های تبلیغ وب سایت شما استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسرها است. این روش ها می توانند فروش بیشتری را برای کسب و کار شما ایجاد کنند و برای سئوی خارج از صفحه شما مفید هستند.

۵- سئوی محلی

سئوی محلی نوعی سئو است که فقط برای مشاغل محلی مناسب است. اگر یک وب سایت دارید و هدف شما این است که مشتریان از فروشگاه محلی خود بازدید کنند، پس باید وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنید.

تمام موارد ذکر شده در بالا برای سئوی محلی با اضافه کردن دستورالعمل های زیر معتبر است:

-اطمینان حاصل کنید که نام، آدرس و اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات وب سایت دارید.
-طرح کسب و کار محلی را در صفحه اصلی خود اضافه کنید.
-یک حساب Google Business ایجاد کنید.
-کسب و کار خود را با دایرکتوری های قابل اعتمادی مانند Yelp، Yahoo Small Business، Foursquare و غیره ثبت کنید.
-وب سایت خود را در فهرست ها و وب سایت های محلی (به عنوان مثال، روزنامه های محلی آنلاین) تبلیغ کنید.

۶- سئوی موبایل

موبایل سئو

سئوی موبایل نوع متفاوتی از سئو نیست بلکه زیرمجموعه ای از سئو مخصوص دستگاه های موبایل است. این یک واقعیت است که بیش از ۶۰٪ از جستجوهای گوگل در حال حاضر در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

به همین دلیل است که گوگل تصمیم گرفت یک فهرست اول برای موبایل ایجاد کند و به جای نسخه دسکتاپ، نسخه سازگار با موبایل یک وب سایت را فهرست کند.
هنگام کار بر روی سئوی موبایل، باید مطمئن شوید که:

-وب سایت شما سازگار با موبایل است.
-وب سایت به سرعت در موبایل بارگذاری می شود.
-استفاده از وب سایت در موبایل آسان است.
-محتوای شما برای مشاهده در دستگاه های تلفن همراه فرمت شده است.
-تجربه کاربر در تلفن همراه توسط بنرهای بینابینی، روش های دیگر تبلیغات تهاجمی، یا پنجره های بازشو مختل نمی شود.

۷- سئوی تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک یک صنعت بزرگ است. وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو می شود، بهینه سازی یک وب سایت تجارت الکترونیک پیچیده تر از کار بر روی یک وبلاگ یا وب سایت شرکتی است.

شما صفحات بیشتری برای بهینه سازی دارید و تبلیغ یک وب سایت تجارت الکترونیک بسیار چالش برانگیزتر است.

ضروری ترین تکنیک های سئو تجارت الکترونیک عبارتند از:

-بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین با صفحه اصلی و صفحات دسته شروع می شود. قبل از شروع کار بر روی صفحات محصول خود، این صفحات باید به درستی بهینه شوند.
-صفحات محصول خود را بر اساس نتایج تحقیق کلمات کلیدی خود بهینه کنید.
-تمام عناصر بصری فروشگاه خود (تصاویر، فیلم ها) را بهینه کنید.
-داده های ساختاریافته لازم (محصول، پیشنهادات و غیره) را اضافه کنید.
-فروشگاه خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید
-به روش های خلاقانه ای فکر کنید تا مردم را وادار به پیوند به صفحات محصول شما کنید
-یک وبلاگ راه اندازی کنید و محتوای مرتبط با محصولات خود و اینکه چگونه می توانند به مردم در حل مشکلات کمک کنند منتشر کنید.

طراحی سایت و سئو برند خود را با خیال راحت به SP Media بسپارید.

۸- SEO ویدیو

سئوی ویدئو فرآیند بهینه سازی محتوای ویدئویی برای نمایش در جایگاه های برتر پلتفرم های ویدئویی مانند یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام و همچنین در نتایج جستجوی گوگل است.
مهمترین عناصر سئوی ویدئو عبارتند از:

-کلمات کلیدی مرتبط و عباراتی را که بینندگان برای جستجوی ویدیوها استفاده می کنند، شناسایی کنید و آنها را در عنوان، توضیحات و برچسب های ویدیو بگنجانید.
-ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا که هدف جستجو را برآورده می کند.
-بهینه سازی ریز عکس های ویدیوی خود
-اضافه کردن رونویسی و شرح ویدیو برای دسترسی به محتوای ویدیویی برای مخاطبان گسترده‌تر.
-افزودن طرحواره ویدیو هنگام جاسازی ویدیوها در محتوای خود.

۹- سئوی تصویر

سئوی تصویر

سئوی تصویر نوعی سئو است که با بهینه سازی تصاویر سروکار دارد. علاوه بر متن جایگزین، که مهمترین عامل سئو است، تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای مفید بودن تصاویر خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید.
مفیدترین نکات سئوی تصویر عبارتند از:

-ارائه نام فایل هایی که تصویر را توصیف می کنند.
-کاهش حجم فایل های تصویری با فشرده سازی تمام تصاویر
-استفاده از تصاویر واکنش گرا برای ارائه اندازه مناسب تصاویر به کاربران بسته به دستگاه آنها.
-زیر تصاویر تعبیه شده در محتوا یک عنوان اضافه کنید.
-ایجاد و ارسال نقشه سایت تصویری به گوگل

۱۰- سئوی بین المللی

سئوی بین المللی اصطلاحی است که برای توصیف تکنیک های سئو مناسب برای وب سایت های چند زبانه استفاده می شود. هنگامی که یک وب سایت محتوا را به چندین زبان ارائه می کند، برخی از تنظیمات خاص سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را بهتر ایندکس کنند.

به عنوان مثال، با ویژگی hreflang، می توانید به گوگل در مورد زبان های مختلفی که محتوای شما در دسترس است اطلاع دهید تا بتوانند محتوای مناسب را به کاربران ارائه دهند و از هرگونه مشکل تکراری جلوگیری کنند.

برای اطلاع از مراحل و نحوه انجام سئو در آژانس دیجیتال مارکتینگ SP Media، کلیک کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.